Möt kunden öga mot öga – ny bok av Ulla-Lisa Thordén
21 sep 2017
Vad har en revisor gemensamt med en advokat, managementkonsult och PR-konsult? Svaret är att de är specialister som alla besitter en gedigen expertkunskap samtidigt som de förväntas sälja sina tjänster. Men många upplever säljmomentet som skrämmande. Säljexperten och författaren Ulla-Lisa Thordéns mål är att specialisterna ska gå från säljskygga till säljtrygga. I sin 7:e bok om försäljning vill Ulla-Lisa avdramatisera det som många specialister tycker är så jobbigt – att skaffa rätt uppdrag utan att känna sig som en desperat behövande.
Boken Möt kunden öga mot öga (Liber 2017) riktar sig främst till dig som är specialist, till exempel konsult, advokat, revisor, tekniker, rådgivare eller kulturskapare – och som inte innehar titeln säljare eller ser det som din huvudsakliga uppgift att sälja. Men som vill öka dina chanser att skapa gulduppdrag.
Utgångspunkten för boken är VIVA!-modellen som visar hur du med rätt attityd kan skapa mer fruktsamma och effektiva möten. ”För även om vi lever i en alltmer digital värld, är det analoga mötet öga mot öga viktigare än någonsin. Men många skyggar för det och vill hellre sända ett mail eller sms… Sorry. Trots att vi tror att alla är digitalister, så stämmer inte det. Kunder vill bli sedda, hörda, bekräftade och känna sig utvalda. DET sker bäst öga mot öga.” säger författaren Ulla-Lisa Thordén som har mer än 35 års erfarenhet inom försäljning.
Ulla-Lisa Thordén är en av Sveriges mest anlitade coacher och föreläsare inom sälj- och kundkommunikation. Hon har skrivit ett flertal bästsäljare, bland annat ”Sälj dig själv och ta betalt”, ”Luspank och idérik” samt ”22 sätt att sälja bättre”. Ulla-Lisa var även en av nio EU ambassadörer för kvinnors företagande utsedda av Tillväxtverket, 2009–2013.
Boka en föreläsning med säljexperten Ulla-Lisa Thordén – författare till Möt kunden öga mot öga – på teman kring kundkommunikation, retorik och försäljning på 031-780 32 35.