Karin Zingmark
Förändringstrateg i en digital värld
Digitalisering ställer helt nya krav på ledarskap och kommunikation. Karin Zingmark har 20 års erfarenhet av att driva förändring från ledande befattningar i IT- och mediabranschen, bla för Microsoft och Viasat. Författare till Maxa Snacket samt Maxa Modet. Nominerad till Årets Talare 2019. Boka en föreläsning med Karin Zingmark och ta del av hennes bästa tips på hur du skapar förändring, leder team och når framgång med kommunikation i en uppkopplad värld. Karin föreläser även på engelska.
Rubriker
- Maxa Modet - förändring genom tillit och kommunikation
- Maxa Snacket - så når du framgång genom digital kommunikation
- Digitalt ledarskap – så leder du team i ett uppkopplat arbetsliv
- Att bygga varumärke i dagens medielandskap
- Digital krishantering – förebygg och hantera dagens PR-kriser
- Skapa budskap som engagerar
- Trendspaning inom morgondagens marknadsföring
- Karin Zingmark anpassar alltid föreläsningen efter kundens behov. Rubrikerna ovan ska ses som övergripande teman.
Presentation
Karin Zingmark har över tjugo års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap i en digital värld. Hon har haft ledande befattningar inom IT, TV- och mediabranschen och nu senast i rollen som marknadschef på Microsoft i Sverige. Med en stor portion nyfikenhet, mod att testa nytt och ett genuint engagemang för digitalisering tar Karin Zingmark tillvara på de möjligheter som uppstår i en uppkopplad värld.
På Microsoft var Karin Zingmarks uppdrag att förnya marknadsföring och kommunikation för att fullt ut nyttja möjligheterna i dagens medielandskap. Idag är det inte enbart plånboken som styr den effekt du kan åstadkomma med din kommunikation – du måste hitta sätt att bidra med värde och därigenom få människor att välja att lyssna, interagera och dela ditt budskap.
Karin Zingmark är aktuell med boken Maxa Modet (2020) som handlar om hur man bygger organisationer präglade av tillit som klarar av att driva ständig förändring. Hon är också författare till Maxa Snacket (2017) som inspirerar på temat kommunikativt ledarskap. Karin är utsedd som en av Sveriges mest populära talare och var nominerad som Årets Talare 2019. Hennes snittbetyg i utvärderingarna ligger på 4.93 av 5 (feb 2020). Förutom talaruppdrag anlitas Karin även som moderator, ofta på events med fokus på digitalisering.
Ska ni driva ett förändringsarbete och få alla med på tåget? Vill ni inspireras av möjligheterna att nå ut och bygga varumärke i dagens medielandskap? Tänker ni förflytta er från det traditionella kontorsbaserade arbetssättet till ett flexibelt och digitalt sätt att samarbeta? Då ska ni anlita Karin Zingmark. Med värme, humor och stor passion guidar Karin Zingmark grupper – stora som små – igenom ämnen såsom tillit, mod, engagemang, förändring och kommunikation. Beroende på era behov förbereder Karin Zingmark en dragning som är anpassad speciellt för er oavsett om ni behöver en innovativ energiboost eller en interaktiv workshop.
Längd: 45 min + 15 min frågestund
Språk: Svenska och engelska
Maxa Modet – förändring genom tillit och kommunikation
Dagens snabbt föränderliga omvärld ställer höga krav på företag att driva förändring, men förändring väcker ofta rädslor och oro. “Maxa modet” handlar om att bygga modiga organisationer som driver förändring genom att öka nivån av tillit i organisationen. För att klara detta krävs grym kommunikation.
Maxa Snacket – så når du framgång genom digital kommunikation
Tiden då ledningen kunde delegera kommunikation till en kommunikationsavdelning som paketerade och förde ut företagets budskap är sedan länge förbi. Dagens företag måste bli kommunikativa fullt ut genom att lyssna, analysera världen utanför, ta till sig av kundinsikter och driva förändring i en ständigt pågående dialog med både medarbetare, kunder och omvärld.
Boka en föreläsning med Karin Zingmark på 031-780 32 35.
Webbdagarna Stockholm & Malmö
Nolia Ledarskapsdagarna
Hyper Island Digital Transformation
MyNewsday
Internet i Fokus
Webstrategidagarna
Mediedagen
CMO Summit
– Marknads- och kommunikationschef med mer än 20 års erfarenhet från ledande befattningar i media och IT-branschen, nu senast från rollen som marknadschef på Microsoft i Sverige.
– Dokumenterad erfarenhet av att driva förändring inom digital kommunikation och digitalt ledarskap
– Certifierad facilitator av innovationsprocesser från Hyper Island
– Certifierad för styrelsearbete genom Styrelseakademin med praktisk erfarenhet som styrelseledamot
– Pionjär inom digital PR: Introducerade Viasat som en av de första svenska företagen på Twitter 2009 samt tog fram en publik social mediapolicy samt kundtjänst på sociala plattformar 2010.
-
Jag har jobbat med Karin Zingmark vid ett flertal tillfällen då hon talat på några av mina konferenser i Sverige, däribland Webbdagarna, en av Sveriges främsta mötesplatser för alla som jobbar med digital kommunikation. Karins professionalism och entusiasm är tydlig för alla, oavsett hur stor publiken är. Lägg till hennes erfarenhet och kunskap från rollen som marknadschef och ledare i en digital värld och du har en fantastisk talare. Hon är en stjärna.
-
Karin has successfully driven the transformation of marketing at Microsoft, going from a product oriented campaign-based way of communicating to digital always on engines, thereby reaching and engaging our target groups with communication that fits their needs. She has built a strong team that is delivering strong results, both in terms of engaging content, innovative ways to reach our target groups as well as generating sales leads. Karin inspires her team to try and evaluate new ways of communicating, to measure and communicate results and to have fun while at it. Karin is a pleasure to work with. She has a positive ”can do” attitude and is driving her ideas from start all the way until results. I appreciate the empathy she has shown to her team and at the same time driving for results. I hope to work with Karin in the future again.
-
Karin is passionate about communications and leadership and she was a key contributor in our Leadership team. Karin is a strong thought leader for digitization and she is a much appreciated external speaker in different forums and events.
-
Jag har jobbat med Karin Zingmark vid ett flertal tillfällen då hon talat på några av mina konferenser i Sverige, däribland Webbdagarna, en av Sveriges främsta mötesplatser för alla som jobbar med digital kommunikation. Karins professionalism och entusiasm är tydlig för alla, oavsett hur stor publiken är. Lägg till hennes erfarenhet och kunskap från rollen som marknadschef och ledare i en digital värld och du har en fantastisk talare. Hon är en stjärna.
-
Karin has successfully driven the transformation of marketing at Microsoft, going from a product oriented campaign-based way of communicating to digital always on engines, thereby reaching and engaging our target groups with communication that fits their needs. She has built a strong team that is delivering strong results, both in terms of engaging content, innovative ways to reach our target groups as well as generating sales leads. Karin inspires her team to try and evaluate new ways of communicating, to measure and communicate results and to have fun while at it. Karin is a pleasure to work with. She has a positive ”can do” attitude and is driving her ideas from start all the way until results. I appreciate the empathy she has shown to her team and at the same time driving for results. I hope to work with Karin in the future again.
-
Karin is passionate about communications and leadership and she was a key contributor in our Leadership team. Karin is a strong thought leader for digitization and she is a much appreciated external speaker in different forums and events.