Gunilla Bergh Bidemar
Internationell varumärkesexpert
Med sitt inspirerande och ärliga förhållningssätt har Gunilla Bergh Bidemar vunnit förtroende från många företag, både i Sverige och internationellt. Effektivare reklam, projektstyrning och hur alla kan leva varumärket är några av hennes områden som föreläsare. Alltid med handfasta råd, checklistor och konkreta arbetsmetoder. För som Gunilla säger – hon pratar vardag och verklighet, och alltid med en hög dos energi och glädje.
Rubriker
- Hur skapar vi bra reklam med begränsad budget?
- Hur kan varumärkesarbetet påverka beslut i vardagen?
- Framtidens marknadsorganisation
- Varumärke och kommunikation för detaljister - en genomgång av öppetider, uniform, facebook, skyltfönster och kundbemötande
- Hur vet vi om den kommunikation vi gör är bäst?
- Hur kan samarbetet mellan sälj och marknad bli bättre?
- Vad är likheterna mellan bra reklam och kvinnligt ledarskap?
Presentation
Krånglar era kommunikationsprocesser? Vad är egentligen bra reklam? Och hur kan varumärket avgöra om det ska serveras dammsugare eller smoothies på kundmötet?
Gunilla Bergh Bidemar, grundare till Engage Marketing AB, har med sina 25 år i branschen, varav 14 år på olika reklambyråer, en gedigen erfarenhet. Hon är Sveriges ledande utbildare, föreläsare och coach med fokus på bättre samarbeten, systematisering av processer och upphandling av kommunikation. Gunilla startade diplomutbildningen för Produktionsledare på Berghs School of Communication, där hon idag också ansvarar för ett flertal kurser.
Hon talar om varumärke, hur man skapar reklam med begränsad budget och drar gärna kopplingar till kvinnligt ledarskap. De metoder som hon utarbetat har hon implementerat i ett flertal internationella och globala koncerner. Med sitt inspirerande och ärliga förhållningssätt har hon vunnit förtroende från många företag, både i Sverige och internationellt. Hennes mycket breda erfarenhet från en rad olika företag och organisationer gör henne till en flitigt anlitad föreläsare.
Hennes föreläsningar präglas av handfasta råd, checklistor och konkreta arbetsmetoder. Gunilla är generös med exempel från sitt eget liv, misslyckanden och floppar men också de projekt som varit riktigt lyckade. Dessa exempel ger en bra grund för deltagarna att själva dela med sig av sin egen vardag. Hon framför alltid sina budskap tydligt enkelt och konkret, kryddat med enormt inspirerande energi.
Microsoft, Sverige, Ryssland, Mellanöstern
Visit Sweden
Berghs School of Communication
Schering Plough
Astra Zeneca
Regeringskansliet
Klara K Karriärutbildning/Kontaktkompaniet
Tidningsutgivarna
Skapat flera Best Case Internationellt
Grundare till Diplomutbildningen Produktionsledare på Berghs School of Communication
Styrelseledamot i Business and Professional
Woman/ Yrkeskvinnors Klubb
Certifierar reklamköpare
-
"Jag var en av de kvinnliga företagare som lyssnade på dig på Uppsala Konsert & Kongress igår. Vi fick höra mycket matnyttigt under eftermiddagen och jag är glad att jag deltog. Men du stod ut som den som engagerade mest."
-
"Gunilla har med sin förmåga att få komplex teori att bli konkret vardag. Nu kan vi alla kavla upp ärmarna och sätta igång med vår varumärkesstrategi."
-
"Du är en entusiasmerande person och jag är glad över att ha fått tagit del av två inspirerande dagar med dig som föreläsare, tusen tack!"
-
"Jag var en av de kvinnliga företagare som lyssnade på dig på Uppsala Konsert & Kongress igår. Vi fick höra mycket matnyttigt under eftermiddagen och jag är glad att jag deltog. Men du stod ut som den som engagerade mest."
-
"Gunilla har med sin förmåga att få komplex teori att bli konkret vardag. Nu kan vi alla kavla upp ärmarna och sätta igång med vår varumärkesstrategi."
-
"Du är en entusiasmerande person och jag är glad över att ha fått tagit del av två inspirerande dagar med dig som föreläsare, tusen tack!"