Tips på 5 anmälningssystem för event
30 maj 2018
Ska ni arrangera ett öppet event med biljettförsäljning eller där det krävs någon typ av anmälning och gästslista? En av det viktigaste sakerna för en deltagare som lockas av ert event är att det är enkelt att anmäla sig, och betala. Blir det för krångligt finns risken att personen tappar intresset. Det handlar såklart också om att ni ska få en smidigare anmälningsprocess med mindre administration.
Här tipsar vi om fem anmälningssystem för event som hjälper er med deltagarlistor och betalningar.
1. Simple Signup
Simple Signup håller koll på deltagarlistor och betalningar. Du kan enkelt se vem som har anmält sig och få den information du önskar av varje deltagare. Tjänsten är öppen för alla. Vem som helst kan bygga en bokningssida och ta emot bokningar och betalningar på Internet, inom några minuter. Mer om Simple Signup här
2. Confetti
Med Confetti skapar du en hemsida för ditt event där du också kan samla din deltagarlista och ta emot betalningar. Sidan är på engelska men skapad av svenskar. Mer om Confetti här
3. Delegia
Registerings- och betalningssystem till konferenser, mässor och event. Du kan skapa en app med information och programmet för ditt event samt att de har en mentometerfunktion. Mer om Delegia här
4. Paloma
Har eventverktyg, nyhetsbrev och enkätverktyg på samma plattform. Du kan bjuda in och ta emot anmälningar. Mer om Paloma här
5. Trippus
Trippus är ett komplett verktyg för att hantera event, konferenser, möten och kurser. Du kan engagera publiken före, under och efter ditt evenemang. Du kan skapa hemsida, ta emot anmälningar och betalningar. Mer om Trippus här
Hoppas att ni hittar ett anmälningssystem för event ni planerar. Önskar ni hjälp med att hitta rätt föreläsare, moderatorer eller underhållare till ert event? Slå oss en signal på 031-780 32 35 så hjälper vi er snabbt.