Catrin Fock
Sveriges mest hörda röst
Catrin är receptionisten/telefonisten du säkert pratat med någon gång. Hon brinner för att det ska bli vanligare med bra service istället för tvärtom. Som föreläsare är Catrin humoristisk då hon pratar om röstteknik, arga kunder, kroppsspråk, service och mycket mer. Hon lånar ut sig själv till flera receptioner för att fortfarande ha receptionist/telefonistjobbet färskt parallellt med att hon också är speaker. Catrin vänder sig till alla som arbetar med kundservice i olika former i sina föreläsninga
Rubriker
- Varför arbetar jag med service?
- Vilka förväntningar har kunden på mig och hur lever jag upp till förväntningarna?
- Min arbetsbeskrivning
- Kommunikation – vad är det egentligen?
- Att vara ansiktet utåt, att vara mitt företags representant
- Skillnaden mellan bra och dålig service
- Redskapen som står till förfogande
- Jämn kvalitet på servicen
- Rutiner
- Hur nå bästa möjliga effektivitet i mitt arbete?
- Rätt image i entrén
- Du får inte en andra chans att göra ett första intryck
- Missnöjda kunder – hur hantera?
- Vilka signaler sänder jag med kroppsspråket och min röst?
- Röstvård
- En plattform för att hjälpa min kund på bästa sätt
Presentation
Catrin Fock är receptionisten/telefonisten du säkert pratat med någon gång. Dessutom har hon rösten du alla gånger hört på radio och på TV. Catrin lånar ut sig till flera receptioner för att fortfarande ha receptionist/telefonistjobbet färskt parallellt med att hon också är speaker för t ex Siba, Vasakronan, Siemens, Svenska Hjärtan, Rosa Bandetgalan mm. Som föreläsare vänder sig Catrin till alla som arbetar med kundservice i sina föreläsningar där hon med mycket humor betar sig igenom röstteknik, arga kunder, kroppsspråk, vad är service, redskap som står till buds för att förbättra sitt sätt att ge kundvård m m.
Idag reagerar man när servicen är bra. Man reagerar för att det är så sällsynt att få ett trevligt bemötande. Ändå är det en utbredd vetskap att första mötet, per telefon eller i vid en direkt träff ansikte mot ansikte, har utslagsgivande effekt för hur framtida kommunikation kommer att bli. Kunden betalar din lön. Kunden är inte till besvär.
Service har alltid legat Catrin varmt om hjärtat. Hon har bla. arbetat på NK, Mique, Sveriges Television, Cirkus och flera reklambyråer. Catrin är inte bara teoretiker utan visar själv hur arbetet ska utföras för att få mesta möjliga tillbaka, därför utför hon fortfarande arbetet inom service. Catrin är även utbildad i ispelningsteknik, röstträning och speakerregi. I den egna firman Min Stämma tar hon många röstjobb och administrativa uppdrag. Hon ägnar sig varvat åt föreläsningar i god service och kundvård, röstuppdrag och tar idag olika uppdrag i reception både på Strix Television och Lowe Brindfors Annonsbyrå.
Många års erfarenhet av arbetet i reception/telefonväxel
Professionell speakerröst i radio o TV
Fröken Röst 2002 genom P3
Utbildning i Reklam & Marknadsföring på Berghs
En av Regeringens Ambassadörer för kvinnors företagande 2008
-
One of the best speakers Sweden has to offer. Her intelligent and charming presence; makes all text credible. You believe what she says!
-
Ett stort tack… ...för en super intressant och rolig föreläsning! Det var jätteinspirerande och kul! Det kändes som om vi hade kunnat fortsätta hela kvällen! /../ Jag känner mig som sagt väldigt inspirerad och vill mest framföra ett enormt tack för att du kom hit!! Jag hoppas att vi ses igen!
-
Ville bara tacka för sist! Det var kanon! Roligt och Inspirerande. Fick punkterna som du skickat till Ylva, Tusen tack! Jag önskar dig nu en trevlig sommar & jag hoppas att vi ses fler gånger.
-
One of the best speakers Sweden has to offer. Her intelligent and charming presence; makes all text credible. You believe what she says!
-
Ett stort tack… ...för en super intressant och rolig föreläsning! Det var jätteinspirerande och kul! Det kändes som om vi hade kunnat fortsätta hela kvällen! /../ Jag känner mig som sagt väldigt inspirerad och vill mest framföra ett enormt tack för att du kom hit!! Jag hoppas att vi ses igen!
-
Ville bara tacka för sist! Det var kanon! Roligt och Inspirerande. Fick punkterna som du skickat till Ylva, Tusen tack! Jag önskar dig nu en trevlig sommar & jag hoppas att vi ses fler gånger.